Thuisblijftips + update

Velen van ons moeten nu helaas binnen blijven vanwege het corona-virus. Ik vroeg onlangs aan jullie of ik wat tips moest delen over sporten in huis, boeken en bordspellen, en jullie waren enthousiast. Bij deze: Mijn thuisblijftips! (Als je dit alleen leest voor de update over de situatie i.v.m. met mijn vader, scroll dan even door naar het einde)

Bordspellen

Oef, ik zal even een strenge selectie maken, anders zitten we hier nog wel even. Hier mijn aanraders per aantal spelers en, waar mogelijk, een review.
1 speler: Wil je toch een bordspel spelen in je eentje, dan raad ik je Tiny Towns aan. Dit kun je met meerdere mensen spelen, maar heeft ook een optie om het spel in je eentje te doen (klik hier voor een review). Ook kun je een ouderwets potje patience spelen met jezelf. Wil je online een spel spelen, dan raad ik Dominion Online aan, of ga naar Spelle.nl (ken je dat nog van vroeger?) of iets dergelijks, en zoek daar naar je favo spelletjes, zoals Rummikub. Ook kan een toffe puzzel een uitkomst bieden, zelf vindt ik deze van Jan van Haasteren heel tof.
2 spelers: Ben je met zijn tweëen, dan zijn er meer opties. Mijn favoriete spel voor twee spelers is toch wel 7 Wonders Duel, hoewel het niet het makkelijkste spel ooit is om te leren (klik hier voor een review). Ook Regenwormen is heel simpel, maar toch heel leuk als je van dobbelspellen houdt. Mijn moeder en ik spelen ook graag Duizenden, een kaartspel waarvan je regels hier kunt vinden.
3 of meer spelers: Ben je met drie of meer spelers, dan zal het je vast niet verbazen dat ik Dominon aanraadt, het mooiste spel op aarde. Daarnaast vind ik Codenames en Kolonisten van Catan (die nu trouwens flink in de korting is) heel leuk om te spelen met drie of meer spelers.
Wil je nog meer aanraders, klik dan hier.

Boeken

Het is zo lastig voor mij om dit kort te houden. Ik zal dus mijn favoriete boeken per genre opnoemen.
Young Adult: Het Meisjesmanifest en Allesbehalve Oké
Fantasy: Kroon van de Tearling en Spel der Tronen
Thriller: Horen, Zien, Zwijgen en En toen waren er nog maar…
Non-fictie: Body Positive Power en Heb je nou al een vriend?
Roman: Off Campus serie en Het Winkeltje in Cockleberry Bay
Literatuur: Tirza en Vele Hemels boven de Zevende
Wil je een lijstje van mijn favoriete boeken van 2019, klik dan hier. Klik hier voor al mijn recensies op Hebban. Hou je niet zo van lezen en wil je een keer een luisterboek proberen, dan kun je deze link gebruiken om 30 dagen gratis Storytel uit te proberen. Ik kan het ook even niet genoeg benadrukken, maar als je de kans ziet, koop dan je boeken bij de boekhandel, die hebben vaak ook een online winkel. Het is nu zo belangrijk de lokale ondernemer te steunen.

Sport

Niet een onderwerp waar ik normaal over schrijf, maar wel heel belangrijk in deze tijden: Sporten. Omdat sportgelegenheden gesloten zijn en je zoveel mogelijk binnen moet blijven, is het voor sommige mensen lastig om genoeg beweging te krijgen.
Ik sport thuis altijd met YouTube, waar er een aantal kanalen zijn die sportvideo’s aanbieden met workouts die ik graag doe. Hou je van dansen, dan raad ik je The Fitness Marshall aan. Hij maakt dansvideo’s op popmuziek en blijft altijd heel up-to-date. Blogilates gebruik ik ook graag als ik wat korter de tijd heb, haar video’s zijn vaak kort en focussen zich op een bepaald lichaamsdeel, maar je kunt ze ook combineren als je een volledige workout wil. Popsugar heb ik recentelijk ontdekt, dat is echt een uitkomst. De workouts zijn super gevarieerd en laten je zeker zweten.

Films, series, YouTube

Nu we de hele tijd binnen zitten kijk ik meer films, series en YouTube-filmpjes, mijn aanraders onder elkaar (die op Netflix te vinden zijn):
Films: Gone Girl, Jumanji, Ready Player One, Mamma Mia, Spiderman, The Matrix, Hoe Tem je een Draak, The Lord of the Rings, Easy A.
Series: Don’t F*ck With Cats, Friends, La Casa de Papel, Rick & Morty, Avatar: The Last Airbender, Breaking Bad, Stranger Things
YouTube kanalen: Boncolor (Bonnie, maakt vlogs over haar dagelijks leven), Bieromaniac (Simon, een vriend van me die bier reviewt), Nigahiga (Ryan, maakt sketches), EllisInJoetoepland (Ellis, leuke meid met grappige filmpjes), JablinskiGames (Jack Black, maakt filmpjes waarin hij gamed en vlogs), Pewdiepie (Felix, maakt allerlei leuke filmpjes).

Mini-update

In dit geval gaat de leus: Geen nieuws is goed nieuws, enigszins op. Papa ligt nog steeds in een coma op de IC in Doetinchem en kan nog niet zelfstandig ademen. Wel is zijn bloeddruk weer op pijl en hebben ze die medicatie stopgezet. Hij kan nog een paar weken in een coma liggen, dus we moeten vooral geduld hebben. Hij is eigenlijk gewoon ‘stabiel ziek’, het gaat niet veel beter of slechter. Met mij en mama gaat het (fysiek) goed, hoewel het wel gek voelt niet naar buiten te kunnen als je je wel fit voelt. We houden ons bezig: Ik ben nog steeds bezig mijn stage af te ronden en maak een begin aan mijn scriptie. Dit laatste is wel raar, omdat het allemaal zo onzeker is. Er wordt geen fysiek onderwijs gegeven en in april zou ik mijn dataverzameling doen. Gaat dat wel door? Wie zal het zeggen?

Tot zover mijn tips en een kleine update. Hopelijk hebben jullie er iets aan en zijn jullie en jullie familieleden gezond. Dankjewel voor alle lieve berichten en zorgen op mijn vorige post en hopelijk is het volgende bericht dat ik jullie kan schrijven enorm positief. Hang in there!

2 gedachten over “Thuisblijftips + update

Plaats een reactie