Sintspiratie: Spellen tot 20 euro!

Zelf heb ik 4 december een surprise met vrienden (op afstand, we laten pakketjes bij elkaar bezorgen), en aangezien we allemaal spellenliefhebbers zijn, moet je daar wel even induiken. Ik zet vandaag een aantal leuke spellen op een rij die je cadeau kan doen, als je je aan een budget wil of moet houden!

Spel: Claim
Uitgever: White Goblin Games
Prijs: 11,95
Soort: Kaartspel
Aantal spelers: 2
Duur: 30 minuten

Claim is mijn favoriete spel voor twee spelers op het moment. Het is perfect voor mensen die van kaartspellen houden en nét wat extra uitdaging nodig hebben. De illustraties zijn ook top!

Waardering: 4.5 uit 5.

Je kunt hier klikken om Claim te bekijken of bestellen op Bol.com.

Spel: Qwixx
Uitgever: White Goblin Games
Prijs: 11,95
Soort: Dobbelspel
Aantal spelers: 2 – 5
Duur: 15 minuten

Qwixx is een spel dat ik erbij pak als ik niet zoveel zin heb om een spelletje te spelen, want het is heel simpel en altijd leuk. Je gaat dobbelen en moet proberen zoveel mogelijk kruisjes bij elke kleur te krijgen (snap je hem nog?) om te winnen. En, het is hartstikke snel!

Waardering: 3.5 uit 5.

Je kunt hier klikken om Qwixx te bekijken of bestellen op Bol.com.

Spel: Outlaws
Uitgever: 999games
Prijs: 19,95
Soort: Op zichzelf staand, met veel losse onderdelen.
Aantal spelers: 2
Duur: 20 minuten

In de video hieronder review ik Getaway Driver en Outlaws. Beiden erg leuk voor twee spelers, maar Outlaws is nét wat leuker. Je moet jouw karakters tegenover die van de ander zetten en zijn/haar burgermeester uitschakelen met jouw huurmoordenaar, of zelf aan de macht komen!

Waardering: 3.5 uit 5.

Je kunt hier klikken om Outlaws te bekijken of bestellen op Bol.com.

Spel: Escape Room the Game
Uitgever: Identitygames
Prijs: 12,69
Soort: Escape Game
Aantal spelers: 2
Duur: 2 x 60 minuten

Zo leuk om te doen op een avondje (binnen), een Escape Room! Ik vond het in ieder geval écht een aanrader, niet te duur (zeker niet wanneer je het vergelijkt met een echte Escape Room), in de comfort van je eigen huiskamer en alsnog super stressvol en leuk.

Waardering: 4.5 uit 5.

Je kunt hier klikken om Escape Room the Game te bekijken of bestellen op Bol.com.

Spel: Codenames
Uitgever: White Goblin Games
Prijs: 17,99
Soort: Partygame
Aantal spelers: 2 tot 10 spelers (4 of 6 is het leukst)
Duur: 20 minuten

Dan één van mijn favoriete spellen aller tijden (Dominion is 42,95 euro en past dus helaas niet in dit artikel…) Codenames! Je moet samenwerken, creatieve oplossingen verzinnen om jouw woorden aan elkaar te koppelen en soms is het gewoonweg hilarisch.

Waardering: 5 uit 5.

Je kunt hier klikken om Codenames te bekijken of bestellen op Bol.com.

Zo, dat waren mijn tips. Mocht je meer tips willen (zoals spellen tot de 50 euro), laat het me dan even weten! En heb je zelf nog tips, drop die dan ook even in de reacties en help elkaar op weg.

Plaats een reactie