Staycation (met biercocktailrecept!)

We zitten allemaal in een quarantaine, en ja, dat is vervelend, maar waarom zou je er niet het beste van maken? Al zou je het niet zeggen als je naar buiten kijkt, het wordt de komende tijd weer lekker weer en het is voor een hoop mensen meivakantie. De perfecte tijd om lekker te relaxen buiten in de tuin, met een goed boek én een biercocktail!

Allereerst dus: Een goed boek. Ik raad je met alle liefde Het Winkeltje in Cockleberry Bay aan, het begin van een heerlijke feelgood-serie. Hieronder een greep uit mijn recensie:

Al met al is Het Winkeltje in Cockleberry Bay een heerlijk begin van een nieuwe feelgood-serie, waarbij je lekker kan ontsnappen aan de echte wereld en niet teveel na hoeft te denken. Je waant je in zomersferen en kunt heerlijk denkbeeldig reizen naar Cockleberry Bay, zonder uit je luie stoel te komen.

Dan het biercocktail-recept! Ik werd geïnspireerd door de koningsdag biercocktail van Stadbrouwerij 013 uit Tilburg, en wilde mijn eigen verfrissende biercocktail maken. Zo geschiedde! (Geen 18, geen alcohol)

Ingrediënten 🍹:
★ Een flesje witbier (het maakt niet uit welk witbier, zelf vind ik die van ’t IJ of Lowlander wel lekker) 🍺
★ Ginger Ale (een half flesje)
★ Een citrusachtige sterke drank (ik heb het gedaan met limoncello, maar cointreau werkt denk ik ook goed) 🍋
★ Decoraties zoals ijs, een leuk rietje, een schijfje citroen of sinaasappel 🍊
Gooi het allemaal samen in een groot glas (begin met de sterke drank, dan het bier dat je rustig inschenkt, dan de ginger ale en dan het ijs en de decoraties) en geniet ervan!

Dankjewel Zomer & Keuning voor het recensie-exemplaar. Ik doe mee aan de blogtour van Cockleberry Bay, dus check ook zeker de andere deelnemers als je de tour wilt volgen.

Mocht je Het Winkeltje in Cockleberry Bay ook willen kopen, kun je hier klikkenJe betaalt niets extra, maar ik krijg wel een kleine commissie wanneer je dit doet.

2 gedachten over “Staycation (met biercocktailrecept!)

Plaats een reactie