Brouwerijhoppen in Eindhoven

Afgelopen vrijdag ging ik brouwerijhoppen in Eindhoven met mijn vriend: In een middag zoveel mogelijk brouwerijen in Eindhoven bezoeken. Op de planning stonden Het Veem, Van Moll en 100 watt. Hoe het bevallen is, lees je hieronder!

De eerste stop was bij brouwerij Het Veem op Strijp-S. Het is een stukje lopen vanaf het station (een klein half uur) maar het zeker waard, omdat je op een plek in Eindhoven komt die je anders niet zo snel ziet. Strijp-S is heel modern en industrieel, er is veel graffiti, nieuwe gebouwen en hippe plekjes, waaronder brouwerij Het Veem. De bieren die ze op tap hadden waren niet heel spectaculair, maar het was niet duur, leuk vertoeven én ze hadden spelletjes. Pluspuntje voor het Veem!

Na Het Veem liepen we terug naar het centrum om Stadsbrouwerij 100 watt te bezoeken. Hier ben ik al eerder geweest en de ervaring was goed (leuk, kundig personeel en leuke bieren op tap). Helaas viel de ervaring deze keer wat tegen, het was druk, waardoor we een hele tijd niet geholpen werden. Normaal is dat niet erg, maar nu voelden we ons echt genegeerd: Personeel liep ons voorbij, soms zelfs terwijl ze ons aankeken, maar zeiden niks. Na één prima drankje gingen we door naar van Moll.

Tja, van Moll was natuurlijk top. Naast dat ik hun eigen bieren én het café zelf tof vindt, was de sfeer en de bieren die ze op tap hadden van andere brouwerijen ook geweldig. Ik heb hier dan ook flink wat geld uitgegeven maar me wel enorm vermaakt. Het personeel is top en weet veel, de bieren zijn heerlijk en de ambiance is leuk. Er kwam nog een vriend van ons aanschuiven, met wie we heerlijk hebben gekletst en de avond hebben volgemaakt.

Dat was mijn dagje brouwerijhoppen in Eindhoven! Normaal ga ik ook altijd even langs de Bierbrigadier, maar dat zat er deze keer niet in. Ook Rabauw bier was nog niet klaar, maar deze komen op Strijp-S te zitten. Wat zijn jullie ervaringen in Eindhoven?

2 gedachten over “Brouwerijhoppen in Eindhoven

  1. Leuk, bij van Moll was ik ook een paar jaar geleden. 100 watt nog niet, maar staat wel op de bucketlist. Toch vind ik de grotere craftbrouwers (Kompaan, Bliksem (Brack), Maximus om n paar te noemen) steeds minder leuk. Te massaal.
    9-12 september ga ik met 2 vrienden Limburg en oost Walonie (luik en omstreken) onveilg maken. Vooordeel is natuurlijk dat we met de auto zijn (anders kom je niet bij die kleine brouwers in de middle of nowhere (waar je meestal nog nooit van gehoord hebt). Hopelijk helpt het weer een beetje om veel dorst te hebben 🙂

    Groet,

    Like

Plaats een reactie