De Verbannen Koningin Booktag

Samen met Nathalie (Books and Sparkles) Rosanna (The Queen of Geek), Emmy (Zon en Maan) en Joost (Nerdy Geeky Fanboy) ben ik ambassadeur voor de Elfhame-trilogie. Voor de Wrede Prins maakte Joost deze toffe booktag, en voor De Gevallen Koning maakte ik deze, en nu, voor het derde en laatste deel van de Elfhame trilogie: De Verbannen Koningin, heeft Rosanne deze booktag gemaakt. Vandaag vul ik hem in!

Highly anticipated: Een boek waar je heel lang op hebt gewacht na een heftige cliffhanger

Ik wacht nog steeds in spanning op het vierde en daarmee laatste deel van Vuur en As! Hij komt dit jaar als het goed is uit (ik heb alle delen in het Nederlands, dus de laatste wil ik ook in het Nederlands) en ik kan niet wachten!

Slang: Je favoriete boek met een slang op de cover

Net als Rosanna kies ik hierbij voor Heks & Jager, wat een heerlijk boek! Deze had ik ook kunnen noemen bij ‘highly anticipated’, want ik kan niet wachten op het tweede deel in deze heerlijke serie.

Love letter: Een boek waarbij brieven een rol spelen

Een boek dat ik PRACHTIG vond en volledig om brieven draait is Brieven aan de duisternis van dezelfde schrijfster als Een vloek zo eenzaam. Het is een YA-contemporary met een hoop gevoel, waar je best een beetje verdrietig om kan worden.

Een duistere vloek op Elfhame: Een boek met vervloekingen

Het onzichtbare leven van Addie LaRue! In dit boek wordt Addie al vroeg in het boek vervloekt, en heeft het eeuwige leven. Een nadeel: Niemand kan zich haar herinneren, en wat is je leven dan nog waard? Tot nu toe mijn favoriete boek van 2021!

Cardan de verrader: Een karakter dat je met volle overtuiging haat

Dat is Bellatrix van Detta uit de Harry Potter serie, en wat grappig is: Ze is tegelijkertijd mijn meest gehate én meest geliefde personage ooit. Ik HOU van haar in de films (ben een beetje bevooroordeeld omdat Helena Bonham Carter mijn favoriete actrice ooit is) maar ze is natuurlijk verschrikkelijk.

De enige echte Queen Jude: Een karakter dat echt een ‘queen’ is

Oef, dan ga ik voor twee karakters uit hetzelfde boek, namelijk Zélie en Amari uit Bloed en Beenderen. Wát een toffe powervrouwen zijn dat, en eentje is natuurlijk ook een echte queen.

Steamy romance: Een stelletje waar je het maar al te warm van krijgt

Dat zijn sowieso Luc en Oliver van het nieuwe boek Boyfriend Material. Zij passen zó goed bij elkaar, ik zie het helemaal voor me! En de romantiek is ook niet mis…

Voel je vrij deze tag over te nemen en jouw versie achter te laten in de reacties!

5 gedachten over “De Verbannen Koningin Booktag

Plaats een reactie