Barbier bierproeverij

Afgelopen zondag hield ik een bierproeverij voor vrienden, die mede mogelijk werd gemaakt door Barbier met Stijl. Luc (eigenaar Barbier) stuurde mij een bericht of ik een bierproeverij wilde houden, en daar zei ik (en mijn vrienden) geen nee tegen! Kijk samen met mij terug op een gezellig middag met lekkere biertjes.

De set-up was lekker simpel. Een aantal (gewassen en gespoelde) proefglaasjes, kaas, crackers met smeersels, snoep, een kerststol en kerstkransjes, chips, worst, nootjes en komkommer. Toen was het wachten op de gasten!

Dan de biertjes! Van Barbier kregen wij drie bieren om te proeven. We begonnen met de Irish Stout van 4,5%. Mijn eerste reactie was: ‘Beginnen met een stout?! Dan zal hij wel een beetje smakeloos zijn’ maar gelukkig was niets minder waar. Hij was ondanks het lage alcoholpercentage een beetje romig, lekker zoet maar met een nodig bittertje. Erg geslaagd dus. Het tweede bier was de Tarwe Tripel van 7,6% die bij iedereen in de smaak viel. Een doorsnee, prima tripel. Het derde en laatste bier van Barbier was de Zilt. Een hele apart amberkleurig bier van 8,5%, gebrouwen met Oosterscheldewater. En dat proef je! Hij is een beetje zoutig, maar heeft ook een zoetje. Hij kon niet iedereen bekoren, maar als je op zoek bent naar een apart, kruidig en zout biertje, dan is deze absoluut leuk om te proberen.

Daarna hebben we nog een hoop biertjes gedeeld (voornamelijk IPA’s en blonde bieren), hebben we gekletst en de nieuwe Jackbox gedownload om Quiplash te spelen (dat is een spel wat je via je mobiel speelt op de tv, wat mega grappig is, echt een aanrader als je die kan downloaden!) en toen was het tijd om te gaan. Het was een enorm geslaagde, leuke dag. Dankjewel lieve vriendjes en Barbier met Stijl voor de lekkere biertjes en toffe muts!

Heb jij wel eens een proeverij gedaan?

Eén opmerking over 'Barbier bierproeverij'

Plaats een reactie