Bieradventskalenders 2021

Het is pas augustus, en toch komen de adventskalenders al om de hoek kijken. En vroeg research doen is nooit mis, toch? Omdat het artikel van vorig jaar zo vaak bekeken werd (meer dan 6000 keer!) en ik in juli al DM’s kreeg of ik dit jaar ook een post ging schrijven, kon ik niet weigeren. In dit artikel zet ik alle bierige adventkalenders op een rij met prijzen en linkjes (dit artikel is niet gesponsord, de prijzen zijn excl. verzending en in alle adventskalenders zitten 24 bieren, tenzij anders vemeld). Hoppy holidays alvast!

Beer in a Box

Beer in a Box was misschien wel het eerste bedrijf dat bekend maakte met een bieradventskalender te komen, namelijk in juni. Ze beloven de meest exclusieve bieradventskalender te leveren, dus ik ben heel benieuwd. Ze beloven in ieder geval 24 niet eerder uitgebrachte bieren en 24 chocolaatjes (en 24 videoboodschappen van de brouwers). Ik ben verkocht. Met vroegboekkorting kost hij 125 euro. Niet de goedkoopste versie out there, maar je krijgt er wat voor.

Beerwulf

Zoals elk jaar heeft Beerwulf weer een betaalbare adventskalender met 24 bieren. Perfect ook voor de instap-beergeek, want er zitten geen hele gekke bieren in, maar dit jaar is elk bier speciaal omdat er filmpjes en/of foodpairings bij zitten. Ook heb ik van betrouwbare bronnen gehoord dat minstens de helft nieuw of exclusief is. Best gaaf! En de afgelopen jaren vond ik het uiterlijk van de box ook erg leuk. Hij kost 62,99.

Hopt Beery Christmas

Als ik de verhalen mag geloven, zijn de bieren in de Hopt adventskalender een beetje vergelijkbaar met Beerwulf: Redelijk betaalbaar en een leuke adventskalender. Hij kost 69,90 en dit jaar (misschien was dit de afgelopen jaren ook, maar het was mij niet opgevallen) zijn alle bieren exclusief voor de kalender gebrouwen. In deze kalender zitten niet 24, maar 25 bieren!

Craft Only Merry Beermas

Ook de kalender van Craft Only is redelijk betaalbaar: Voor 69,50 heb je 24 bieren, en de kalender ziet er ook nog eens heel leuk en kleurrijk uit! Volgens mij zijn de bieren uit deze kalender wel allemaal van Nederlandse bodem, maar dat hoeft de pret natuurlijk niet te drukken.

Mr Hop

Over de bieradventskalender van Mr Hop is nog niet veel te vinden, behalve dat hij alvast online staat. De prijs staat er nog niet bij, maar het belooft 24 verschillende bieren die met grote zorg zijn samengesteld door de werknemers. Spannend!

Brother Beer Hoppy Holidays

Brother Beer krijgt eindelijk een eigen adventskalender. De kalender gaat 89,99 kosten en heeft uiteraard 24 vakjes, plus één extra met een tof extraatje dat je niet in de gewone winkel of webshop kunt krijgen. Dat laatste wekt mijn interesse. Hij is nu nog te bestellen als pre-order, waarbij je 10% korting krijgt.

Jopen Ultimate Advent Calendar

Jopen heeft dit jaar weer een advent kalender, dit keer niet met flesjes, maar met 24 44cl blikken (!). Het zijn 21 exclusieve brouwsels, inclusief een mystery blik, en 3 hits van dit jaar in een strak nieuw jasje. Hij kost best wat munten, namelijk 150 euro.

Beyond Beer Advent Calendar

Ik had vorig jaar de special edition van de Beyond Beer kalender en ik zal je alvast zeggen: Hij stelt niet teleur! Deze Duitse webshop komt dit jaar weer met twee adventskalenders, de normale editie van 59 euro (nu, in de pre-order) en de speciale editie voor 134,90. Ik heb ook in de wandelgangen gehoord dat er nóg een editie komt, super limited, die half november online komt!

Brewdog

Ook voor de Brewdog-bierfans is er weer een adventkalender! De adventskalender kost 50 pond (vraag me niet wat dat omgerekend in euro’s is) waarvoor je 24 blikken van Brewdog krijgt. Persoonlijk vond ik hem vorig jaar wat tegenvallen, als ik de foto’s op Instagram mocht geloven (veel classics), maar ik ben toch weer benieuwd. Laat het me weten wat je ervan vindt als je deze aanschaft!

Beer Republic

De adventkalender van Beer Republic is weer wat anders: 24 bieren van Noord-Amerikaanse brouwerijen (oké, mijn interesse is gewekt), wat voornamelijk IPA’s, sours, maar ook donkere bieren en zelfs BA-bieren zijn. Hij ziet er in ieder geval leuk uit en is niet heel duur, 74,99.

Mikkeller Christmas Advent Calendar

Mikkeller is er weer met een nieuwe adventskalender, niet alleen met bieren van Mikkeller, maar ook met bieren van bevriende brouwerijen. De adventskalender is nu omgerekend 123,45 en er zitten (natuurlijk) 24 bieren in de verpakking.

Beer Geeks Beat ALS

Beer Geeks heeft in samenwerking met Holland Craft Beer en Beerware weer een adventskalender opgezet. Hierin zitten 24 unieke bieren, en dit jaar zijn ze ook uit het buitenland én maak je kans op te gekke prijzen, want in iedere box zit een gouden ticket met uniek deelnamenummer. De doos is te pre-orderen voor 120 euro, waarvan 15 euro direct naar Stichting ALS Nederland gaat!

Frontaal

Dit jaar heeft Frontaal voor het eerst een hele eigen adventskalender, waarvan minstens 70% hun eigen bieren zijn en 30% van bevriende brouwers, én minstens 3 BA-bieren. Ik hou wel van Frontaal, hoewel ik het ook wel veel geld vindt voor veel Nederlandse bieren (129,95 euro in de pre-order). De clip is in ieder geval wel ge-wel-dig.

Brouwerij Broers

Bij Brouwerij Broers kun je nu in de pre-sale voor 69,90 een adventkalender bestellen, gevuld met bekende en minder bekende bieren van Nederlandse en Belgische brouwerijen. Wat voor soort bieren erin zitten weet ik niet, maar Dutch Bargain is volgens mij van de partij!

White Pony

White Pony heeft altijd heerlijk BA-bieren. Deze adventskalender bevat 6 bieren van White Pony, en verder alleen bieren van microbrouwerijen. De prijs is 135,42 euro en bevat ook previews van bieren en een dagelijkse live tasting.

Craftboxs

Craftboxs maakt altijd al bierboxen op maat, maar nu ook een adventkalender op maat (blond of donker). In pre-order kost de adventskalender 77 euro inclusief verzendkosten.

To Øl

Ook To Øl is weer van de partij, met een box gevuld met hun eigen bieren, van klassiekers tot nieuwe bieren. De adventskalender kost 695 kronen (omgerekend 94 euro) wat niet zoveel is, en daarnaast heeft To Øl volgens mij voornamelijk 44 cl blikken…

Honest Brew

Het is me niet helemaal duidelijk (i.v.m. de Brexit) of deze box daadwerkelijk bij je huis afgeleverd zal gaan worden, maar de Honest Brew kalender kon niet in dit overzicht ontbreken. Er zitten 24 bieren in uit de UK en andere brouwerijen uit Europa, en kost omgerekend 75,77 euro.

Sori

Ik had vorig jaar de adventskalender van Sori, en ik vond hem geweldig, maar je moet wel een Sori fan zijn, want het zijn bieren van hun brouwerij. Hij is maar 79 euro, wat ik niet veel vindt voor Sori (aangezien ze veel stouts hebben en tegenwoordig ook 44cl blikken), en als je voor meer dan 80 euro bestelt op de site, krijg je 15% korting én gratis verzending.

Tilburgse Speciaalbier Adventskalender

De Tilburgse brouwerijen Kraftbier, Stadsbrouwerij 013, Brouwerij de Man, De Blauwe Ijsbeer, LOC Brewery, Brouwerij ‘T Mag en Gebroeders Hop hebben de koppen bijeen gestoken en een speciaalbier adventskalender ontwikkeld met 12 van hun bieren. Hij kost 39,95.

Adventskalenders van (offline) winkels

  • Het Biermeisje – Het biermeisje (die binnenkort ook een fysieke winkel krijgt) belooft een advenstkalender op basis van jouw smaak samen te stellen. Altijd leuk! Je kunt hem al voor 60 euro bestellen.
  • Bier Atelier Renes – Bier Atelier Renes heeft drie verschillende adventskalenders, van 35 euro tot 75 euro, waarbij je 8 bieren krijgt (van 25 december tot 1 januari), maar ze hebben ook twee adventskalenders van 24 bieren in hun winkel.
  • Pakhuis Twente – Pakhuis Twente krijgt dit jaar de Insel bier adventskalender. Hij is al beschikbaar als pre-order, maar er is (nog) niets over te vinden op hun website. Wil je meer weten, moet je hen dus even een mailtje sturen.
  • Hopdonders – Hopdonders maakt elk jaar een adventkalender op basis van Untappd profiel, waarbij je zelf het bedrag aan mag geven.
  • Craft Beer Run Christmas Challenge – Niet helemaal een adventkalender in de traditionele zin (zoals ze hierboven staan), maar je krijgt een digitale adventskalender met challenges, en kunt er een adventskalender van 12 bieren bijbestellen, zodat je 24 dagen lang toch een soort adventskalender hebt.
  • House of Beers – De nieuwe en geliefde bierwinkel in Uden, House of Beers, heeft ook een adventskalender met 24 bijzondere bieren. Hij kost 72,50 en je kunt hem in november ophalen in de winkel.
  • Beer Republic – Beer Republic heeft ook een 12 days of Christmas (soort van) kalender, met 12 exclusieve Amerikaanse bieren voor 34,95.

Ben ik een adventskalender vergeten die hierbij moet staan? Laat het me weten in de reacties! Ik zal dit artikel van regelmatig bijwerken.

10 gedachten over “Bieradventskalenders 2021

  1. Ik heb naast de beerinabox versie ook de ondernulpuntvijf box besteld. Dan kan ik kiezen tussen met of zonder alcohol. 24 dagen alcohol lijkt me wat heftig. Dus de Ondernulpuntvijf mag niet ontbreken.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie