De Gevallen Koning booktag

Samen met Nathalie (Books and Sparkles) Rosanna (The Queen of Geek), Emmy (Zon en Maan) en Joost (Nerdy Geeky Fanboy) ben ik ambassadeur voor de Elfhame-trilogie, waarvan je mijn recensie over het eerste deel, De Wrede Prinshier kan vinden. Voor de Wrede Prins maakte Joost deze toffe booktag, en voor De Gevallen Koning maak ik er eentje! Wil je hem overnemen op je eigen blog, dan mag dat natuurlijk!

de Vergeteltoren: Een boek/serie dat je graag zou willen vergeten om opnieuw te kunnen lezen
Ik denk dat het antwoord voor velen hetzelfde is, voor mij is dat namelijk Harry Potter. Ik zou zo graag weer helemaal onbevlekt in het Harry Potter universum duiken en alles opnieuw beleven. Op een goede tweede plek staat Hof van Doorns en Rozen, wat ik ook een geweldige serie vind.

Het Grillige Bos: Een boek met een spannende setting
Dat is voor mij een recente, namelijk Tussen de Beesten en Wilde Rozen van Ashley Poston. Het is een fantasy-YA die qua schrijfstijl vrij makkelijk is, maar de setting (toevallig ook een bos) is heel spannend en er gebeuren gruwelijke dingen in.

Erfgoed van Locke: Een personage dat zijn lot heeft gekregen in plaats van gemaakt
Het eerste personage dat in me opkomt is Oakley, de popster in When it’s real van Erin Watt. Zijn ouders waren allebei filmsterren, dus dan ligt het nogal voor de hand dat je zelf ook in het spotlicht komt te staan. In dit geval had ik dus wel het gevoel dat hij zijn lot meer in zijn schoot geworpen kreeg.

Landgoed van Madoc: Het meest vechtlustige personage
Dat is natuurlijk Jude! Jude is het hoofdpersonage van De Gevallen Koning, en opnieuw is ze weer super badass en deinst ze nergens voor terug. Zeker samen met haar compagnons de Schim en Kakkerlak is ze helemaal in haar element en met een zwaard kan ze ook goed overweg.

Mandragoramarkt: Een boek dat je nooit zou willen verkopen
Ik moest heel lang nadenken over deze vraag, maar ik denk dat dat De Wereld van Sofie is, een boek dat wij moesten lezen voor filosofie op de middelbare school (wat ik niet gedaan had) en wat ik later als grap van een goede vriendin cadeau heb gekregen. Nu ben ik er juist heel blij mee! Echt sentiment.

Voel je vrij deze tag over te nemen en jouw versie achter in de reacties!

3 gedachten over “De Gevallen Koning booktag

  1. Bij de tweede vraag moest ik ook meteen aan Tussen de beesten en wilde rozen denken! De wereld van Sophie vond ik ook erg interessant, ik heb hem uiteindelijk op een rommelmarkt gekocht voor 30 cent, een koopje haha! 😀

    Like

Plaats een reactie