Ik ga rennen voor stichting ALS

Ja, je leest de titel goed, ik ga rennen. Maar Merel, jij hebt toch helemaal geen conditie? Dat klopt, maar ik ga het proberen. Ik kreeg namelijk een tijdje geleden het idee om een sponsorloop te gaan doen, in mijn eentje, voor het goede doel. Nu ga ik het dan ook echt doen: Een sponsorloop voor stichting ALS!

Wat is ALS?
ALS staat voor Amyotrofische Laterale Scleros en is een ziekte van de zenuwcellen die de spieren aansturen, wat leidt tot onvoldoende functioneren van de spieren doordat de motorische zenuwcellen van de ruggenmerg en het onderste deel van de hersenen afsterven. ALS-patiënten overlijden meestal aan het uitvallen van de ademhalingsspieren, en de oorzaak is nog niet bekend, evenals dat er nog geen medicijnen voor op de markt zijn (bron). Daarom is meer onderzoek naar deze ziekte nodig.

Beergeeks beat ALS
Zoals je al eerder kon lezen op mijn blog (klik hier voor het verslag) zet de facebookgroep Beergeeks zich in voor stichting ALS, onder andere door een porter te brouwen met verschillende brouwerijen waarvan de opbrengst naar de stichting gaat. Je kunt het zien als een community die zich samen wil inzetten om ALS te verslaan, en ik maak daar graag deel van uit.

Ik ga rennen voor ALS
Wat ga ik doen? Ik ga rondjes rennen voor ALS. Ik heb mijn lokale atletiekbaan benaderd of ik daar terecht kon, en zij waren erg enthousiast. Ik ga minimaal één, en maximaal tien rondjes (van 400 meter) rennen. Je moet je even bedenken dat ik de conditie heb van een dronken nijlpaard en nog nooit meer gerend heb dan 2 kilometer achtereenvolgend, dus wees niet bang dat je al je spaargeld kwijt bent.

Wie, wat, waar, wanneer?!
Op zaterdagochtend 4 januari om 10:00 uur sta ik op de atletiekbaan, en omdat aan jullie te bewijzen, laat ik iemand livesteamen terwijl ik mezelf in het zweet werk. Mocht je dit lachwekkend vinden, dan kun je het volgen op mijn instagram.

Wat kun jij doen?
Jij kunt mij sponsoren! Dit kan een vast bedrag zijn (omdat ik überhaupt ga rennen) of een bedrag per rondje, voor de daredevils onder ons. Bedenk je daarbij dat ik minimaal 1 en maximaal 10 rondjes ga lopen. Ga jij dus voor 2 euro per rondje en ren ik 4 rondjes, dan doneer jij 8 euro.

Kortom: Wil jij mij zien falen op de atletiekbaan, maar ook iets doen voor het goede doel, stuur me dan vòòr 4 januari een berichtje via Facebook (Merel Kuitert) of Instagram (Booksbeersandbeyond) waarbij je me vertelt hoeveel jij wilt doneren per rondje of in totaal. Na de livestream, als bekend is hoeveel rondjes ik heb gelopen, stuur ik je een tikkie of betaalverzoek, als een tikkie niet mogelijk is. Alle namen van degenen die gedoneerd hebben (tenzij je dat niet wilt, vermeld dat er dan ook even bij) zal ik later vermelden in een updatepost, met het bedrag dat we hebben opgehaald. En bedenk, elke cent telt! Of je nu 1 euro per rondje wilt geven of 1 euro in totaal, dat is allemaal oké 🙂 Al het geld dat ik ophaal wordt gedoneerd aan Stichting ALS.

Tot 4 januari!

2 gedachten over “Ik ga rennen voor stichting ALS

Plaats een reactie