5 x cadeautjes voor bierliefhebbers

Kerst staat weer voor de deur, en wellicht heb je ook één (of meerdere) verjaardagen om alvast over na te denken. Een biergerelateerd cadeau doet het altijd goed bij de liefhebber en wanneer je zelf een bierliefhebber bent, kun je op deze manier inspiratie voor je verlanglijstje opdoen. Ik stel een aantal biergerelateerde producten voor zodat jij niet hoeft te zoeken naar cadeaus! Alle dikgedrukte tekst is klikbaar en dit artikel is niet gesponsord whatsoever.

Sierd de magnetische kerstboom

Ik zag dit voorbij komen op Facebook (volgens mij was het Ferry die dit gedeeld had op Beer Geeks) en ik vond het ge-ni-aal. Het is een magnetische kerstboomopener van metaal. Met de takken kun je je bier openmaken en je kerstboom versieren met magnetische dopjes. Hij kost 19,95 en je kunt hem hier bestellen.

Biersokken

Wat is ook hilarisch vind, zijn die sokken met op de onderkant ‘If you can read this, bring me beer’. Het is een klein cadeautje met een leuke boodschap. Je kunt ze hier vinden voor 11,95, wat ik nogal een hoog bedrag vind voor sokken, dus als je ze in een winkel spot voor minder is dat alleen maar meegenomen.

Gepersonaliseerd bierglas

Voor mij verjaardag kreeg ik een gepersonaliseerd bierglas, en dat vond ik zo tof! Het is helemaal niet duur (13,95 exclusief verzending) en je kunt hem volledig customizen naar jouw wens. De mijne kwam van YourSurpise en kun je hier bestellen.

Boek over bier

Échte bierliefhebbers willen natuurlijk meer leren over bier. Leuke cadeauboekjes (voor 9,99) zijn bijvoorbeeld deze over 500 bieren. Het boek van Gebrouwen door Vrouwen leest ook lekker door en is meer het verhaal van hoe deze twee ondernemers zijn gekomen waar ze nu zijn. Ook Bier en Spijs boeken zijn erg populair op het moment, zoals dit boek van Arvid Bergström. Voor degenen die willen beginnen met brouwen, vond ik dit boek (Thuis Bier Brouwen) erg interessant en makkelijk doorleesbaar, maar ook Zelf bier brouwen doe je zo en Zelf bier brouwen (die maar 15 euro is) zijn populair.

Een bierbrouwpakket

Voor de bierliefhebbers die de stap willen maken om te beginnen met brouwen, is dit pakket wellicht een aanrader. Op een laagdrempelige manier maak je zo kennis met het proces van brouwen, en je kunt kiezen uit verschillende stijlen als tripel, IPA en Weizener.

Een bierpakket

Oké, dit is nummertje 6 en de link hierboven is niet klikbaar omdat er ontelbare websites zijn waar je dit kan doen. Ik ga ze niet allemaal noemen (mede omdat jullie dan waarschijnlijk denken dat dit gesponsord is) dus ik zou zeggen, stel vooral zelf een bierpakket samen! Niets is persoonlijker dan een bierpakket van een dierbare die er zijn/haar best op heeft gedaan, en je steunt er ook nog eens je lokale slijter mee (die je vast wel wilt helpen om dingen uit te zoeken, mocht je dat heel moeilijk vinden).

Wat doe jij een bierliefhebber cadeau?

Plaats een reactie