5x de grootste mindf*ck films

Als ik ergens fan van ben, zijn het films waarbij je ‘WAAAAAAAT?!’ schreeuwt op het einde. Love it. Films die spannend en interessant zijn en waarover je nog uren kan praten. Vandaag zet ik mijn favoriete mindfuck films voor jullie op een rijtje!

Shutter Island
Mijn favoriete film aller tijden. Shutter island. Elke keer dat ik hem kijk ben ik geïntigreerd en wil ik hem weer op een andere manier zien (als je hem hebt gezien, snap je wat ik bedoel). De film gaat over Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio), een US Marshal, die naar op een eiland op zoek gaat naar een ontsnapte moordenares.

Donnie Darko
Deze staat toch wel op nummer 1 van enorme mindf*cks. Soms denk je: Waar kijk ik nu eigenlijk naar? Maar de film blijft je continu verbazen. Het gaat over Donnie (Jake Gyllenhaal), die last heeft van hallucinaties. En iets met een man in een konijnenpak. Meer zeg ik niet, ga hem maar gewoon kijken.

Memento
Ik heb deze film al lang niet meer gezien (bucket list dingetje voor 2020), maar ik weet nog dat het veel indruk op me maakte. Memento gaat over Leonard Shelby (Guy Pearce) die geen nieuwe herinneringen kan aanmaken en daarom belangrijke dingen getattoeëerd heeft. Iets minder spannend dan de bovenstaande twee, maar alsnog supergoed.

Inception
Ik weet niet of ik nog moet vertellen waar deze film over gaat of dat er mensen zijn die deze film niet gezien hebben, maar ik wilde hem toch nog even noemen: Inception! Wederom met Leonardo DiCaprio en een film die je gezien moet hebben. Mindf*ck gegarandeerd!

Fight Club
Ook zo’n goede film en een klassieker: Fight Club. Ik zou hem eigenlijk niet mogen noemen (haha, snap je hem?) maar ik doe het toch. Deze film gaat over een man (Edward Norton) die uit verveling naar praatgroepen gaat, en uiteindelijk met een man die hij in een vliegtuig ontmoet (Brad Pitt) een eigen club opricht: Een vechtclub. De rest is geschiedenis. Ga hem kijken!

Heb jij nog goede mindf*ck tips, laat het me weten in de reacties!

3 gedachten over “5x de grootste mindf*ck films

Plaats een reactie