De grote lentebier-test (met Mr. Hop kortingscode)

Het is iedereens (oké, in ieder geval de mijne) favoriete tijd van het jaar: De lente is aangebroken en ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit het seizoen wordt dat we alle narigheid de wereld uit kunnen werken. Tot die tijd zitten we echter allemaal thuis, wat een goed excuus is om online wat bieren te scoren en deze uit te proberen. En wat past er in deze periode beter dan lentebier? In dit artikel review ik het lentebier dat te vinden is in de (online) winkel Mister Hop, roep ik mijn favoriet uit en deel ik een kortingscode waardoor jij die lentebiertjes voor wat minder geld kan scoren!

  1. Lentebier – Brouwerij Muifel

Stijl: Meibock
Alcoholpercentage: 5,5%
Untappd-score: undefined
Mijn bevindingen: Deze vond ik het meeste smaken naar pilsner. Het is niet per se een slecht iets, want hij is een beetje zoetig en moutig en absoluut niet vies, maar hij is het minst speciaal van dit rijtje. Ik gaf hem 2,75 sterren.

2. Spring Blossom – Brouwerij Kees

Stijl: Pale Ale
Alcoholpercentage: 6%
Untappd-score: undefined
Mijn bevindingen: Dit was één van mijn favorieten! Als je van een hoppig lentebiertje houdt, zit je bij die van Kees aan het goede adres. Een beetje droog maar ook erg fris. Ik gaf hem 3,5 sterren.

3. Lentebier – Brouwerij Berging

Stijl: Blond
Alcoholpercentage: 5,2%
Untappd-score: undefined
Mijn bevindingen: Mijn favoriet! Het lentebier van Berging was fris, citrusachtig en een beetje moutig. Ik zag mezelf dit al helemaal drinken in de achtertuin als het wat warmer wordt. Een welverdiende 4 sterren.

4. Spring in the Hop – Brouwerij Jopen

Stijl: American IPA
Alcoholpercentage: 6%
Untappd-score: undefined
Mijn bevindingen: Spring in the Hop is wel een perfecte naam voor dit biertje, want hij is absoluut hoppig. Verder heeft hij een citrus-randje, en is hij lekker doordrinkbaar. Dit was het favoriete biertje van mijn moeder, maar bij mij kwam hij op een gedeelde tweede plaats. 3,75 sterren voor Spring in the Hop.

5. Zonnestraal – Brouwerij de 7e Hemel

Stijl: Blond
Alcoholpercentage: 6,5%
Untappd-score: undefined
Mijn bevindingen: Ik ben geen enorme fan van blond bier. Deze was lekker fris, maar niet geweldig. Hij had iets wat ik niet kon plaatsen, van mij krijgt hij 2,75 sterren. Mijn moeder, die een blond biertje op zijn tijd wel kan waarderen, vond hem wél lekker, ik had hem dan ook met haar gedeeld. Van haar kreeg dit bier 3,5 sterren.

6. Surf Ale – Brouwerij Davo

Stijl: American Wheat Ale
Alcoholpercentage: 6,4%
Untappd-score: undefined
Mijn bevindingen: Dit is apart! Een beetje zoetig en erg moutig en fris. Je proeft de ananas erg duidelijk, maar geeft een raar gevoel in je keel dat ik niet kan omschrijven. Ik geef het 3,25 sterren.

Zoals je kon lezen was er voor mij een duidelijke winnaar: Het Berging Lentebier. Ben jij al enthousiast geworden? Ga dan naar de site van Mister Hop en bestel die lentebiertjes! Met de code LENTE15 krijg je ook nog eens 15% korting op alle lentebieren. Dan kun je die heerlijke lente lekker in je achtertuin vieren én bespaar je meteen wat centen.

Plaats een reactie