Hét cadeauboekje voor housewarmings, 20-ers en begin 30-ers

The secret art of being a grown-up van Bridget Watson Payne
Vertaald door: Mirjam Hoekstra
Genre: non-fictie
Uitgever: Fontein
Prijs: 12,99

Jullie weten dat ik normaal niet zo van non-fictie hou, maar de onderstaande omschrijving sprak me zó (persoonlijk) aan dat ik hem heel graag wilde lezen. Ik zit zelf op een leeftijd waarin ik me soms volwassen voel, en soms weer helemaal niet. Het gaat geen ellenlange recensie worden (want het boekje heeft gewoon niet veel tekst en weinig pagina’s) maar ik kan je vertellen, het is een aanrader!

The secret art of being a grown-up van Bridget Watson Payne is hét cadeauboek voor jongeren die klaar zijn om volwassen te worden. Vol grappige en slimme lifehacks die niemand je ooit verteld heeft. Met vrolijke illustraties.
Hét perfecte cadeauboek voor alle mensen die:
– 18 worden (of 19, 20, 21… 38)
– hun eindexamen halen
– hun rijbewijs halen
– voor het eerst op kamers gaan
– gaan (af)studeren
– hun eerste baan krijgen
Of je nu 18, 28 of 38 bent: dit grappige cadeauboek vol tips en tricks laat zien dat volwassen zijn helemaal niet zo ingewikkeld is als je denkt.

The secret art of being a grown-up staat vol hilarische en soms eye-opening levenslessen, met één duidelijke boodschap die toch wel doorklinkt: Niemand is perfect, ook jij niet, en dat is oké. Van zoiets simpels als keukenhacks tot een echte eye-opener over stilstaan bij de kleine dingen, je vindt het allemaal in dit boekje. Het is kort, maar het leest heerlijk door, en dat is ook een opluchting voor de niet-lezers.

Zoals ik al zei is het een perfect boekje voor mensen zoals ik, die zich soms volwassen worden en soms weer helemaal niet. Ik raad het dan ook enorm aan om cadeau te geven aan vrienden of kennissen die ergens in de 20 zijn (of begin 30) en als een housewarming-cadeautje.

Waardering: 4 uit 5.

Ik heb dit boek gekregen van de uitgever. Mocht je het ook willen kopen, kun je hier klikken om het boek te kopen op Bol.com en hier op Bazarow. Je betaalt niets extra, maar ik krijg wel een kleine commissie wanneer je dit doet. Je kunt hem natuurlijk ook bij je lokale boekhandel halen!

Plaats een reactie